Micro_Bit programozási verseny logó

A verseny célja, hogy a micro:bit programozásában jártas (vagy azt megismerni kívánó) felső tagozatos, illetve középiskolás diákok kreatív, adott probléma köré épülő feladatokat oldhassanak meg, összemérve egymással tudásukat, illetve kreativitásukat.

A verseny 2 fordulós. Az 1. fordulóban beküldött pályamunkák alapján hívjuk meg a csapatokat a 2. fordulóba (döntőbe), ahol személyesen kell megoldaniuk a kiadott feladatokat.


Az 1. forduló témája:
Zűr van az űrben – Mentsd meg az űrhajósokat!”

Kerettörténetünk szerint két asztronauta egy sérült űrállomáson ragadt. El kell menekülniük mielőtt az állomás rendszerei teljesen leállnak. Ehhez összehangoltan kell végrehajtaniuk különböző feladatokat, hogy elérjék a mentőkapszulát és biztonságban hazatérjenek. A feladatokat két, egymással rádiókapcsolaton kommunikáló micro:bit eszközzel kell megoldaniuk. A játékmenet egy része fix, amelyet meg kell valósítani. Emellett a fő cél a játékélmény fokozása, új pályák kitalálása saját ötletek megvalósításával.

Nevezés

A versenyben 2 fős csapatok vehetnek részt (két korcsoportban: felső tagozatosok, középiskolások), a feladatokat pármunkában kell elkészíteni. Minden csapathoz tartozik egy felkészítő tanár, aki regisztrálja a csapatokat a versenyre, illetve segíti a munkájukat.

Határidők

A pályamunkák feltöltési határideje: 2025. április 15. (kedd, 23:59)

A zsüri legkésőbb május 16-ig értékeli a pályamunkákat, majd értesíti azon csapatokat, akiket meghív a döntőbe.

Döntő

A döntő helye és ideje:
2025. május 30., ELTE Informatikai Kar (1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/C.)

A csapatoknak a helyszínen kell megoldaniuk a kiadott feladatokat. A megoldásokat a zsűri a helyszínen értékeli, és még aznap megtörténik az eredményhirdetés is. A csapatok okleveleket és tárgyi nyereményeket kapnak a szponzori felajánlásoknak köszönhetően.

Szervezők

A verseny koncepcióját, a feladatokat, a portált és regisztrációs rendszert Dr. Abonyi-Tóth Andor és Gaál Bence (ELTE Informatikai Kar) dolgozták ki. A grafikákat a ChatGPT segítségével hoztuk létre, helyenként testreszabva azokat. A logó utómunkáján Vincze Dorottya dolgozott.

A beadott pályamunkák értékelésébe az ELTE Informatikai Karán tanuló, Informatikatanár (Digitális kultúra tanára) szakos hallgatók (is) részt vesznek. Előre is köszönjük a munkájukat!